Televizní obrazovky jsou čím dál větší a větší. Co když si ale větší nemůžeme finančně dovolit nebo máme tolik volného prostoru, že jej nevyplní ani ta největší televize? Řešením je IllumiRoom, což je ve zkratce Kinect spolupracující s dataprojektorem.

Jak to funguje?

Celý postup je prostý – Kinect oskenuje váš pokoj pomocí jeho 2 kamer a projektor následně promítá objekty, které se na obrazovku nevejdou, po celém vašem pokoji.
Nezní to perfektně? IllumiRoom spojuje s hrou celý váš obývací pokoj, což umožňuje spojit virtuální a fyzický svět. Například, systém může změnit vzhled místnosti, vyvolat zdánlivý pohyb, nebo rozšířit zorné pole, a umožnit tak zcela nové herní zážitky.
Tento systém používá vzhled a geometrie místnosti (monitorovány Kinectem) přizpůsobené pro real-time obraz bez nutnosti pre-processingu.

Funguje to?

Na to se nejspíše ptáte, jelikož nedávno se o projektu IllumiRoom (v době jeho představení, tedy začátkem ledna) mluvilo jako o konceptu. Nyní ovšem přišel CES a Microsoft ho skutečně ukázal.

Zde je původní video, které demonstruje funkcionalitu zařízení

Bohužel jsme nenašli video právě z letošního CESu, které by dokazovalo, že IllumiRoom skutečně funguje. Výše uvedené závěry nejsou úplně důvěryhodné, jelikož pochází přímo z dílen samotného Microsoftu. Nápadů, jak rozšířit virtuální realitu, zde již bylo mnoho, avšak IllumiRoom je jedním z mála, který vypadá slibně a dostal se do pokročilejší fáze vývoje. Pojďme se nyní podívat, kdo mu vlastně bude konkurovat:

Oculus Rift – jedná se o popruh s displeji ve formě brýlí, po jejichž nasazení se vaše vzezření zásadně přiblíží mimozemským bytostem z různých filmů či her. Jednoduše promítá to, co by se obyčejně dělo na vaší obrazovce, na displaye ukryté v těchto „brýlích“, až na to, že závisí kam se díváte, jelikož snímá pohyby hlavy. Samotné displaye mají malé rozlišení a jsou blízko očí, takže může nastat bolest hlavy, což není nic příjemného. Projekt byl chvíli na Kickstarteru a nyní za získané peníze pracují na zlepšení samotného přístroje a optimalizování her právě pro něj.


Tak takhle nějak vypadá. zdroj, zdroj

Philips Ambilight – byl zde již v roce 2008 a je zde stále. Snaží se zintenzivnit dojem z hraní/sledování filmu tak, že osvětlí okolí obrazovky barvami, které odpovídají barvám krajních pixelů obrazovky, vypadá to tedy nějak takto:

Co je to Ambilight?

Skutečně můžeme vydět, že si Ambilight zjistí barvu krajních pixelů a ty pak promítne. zdroj

Philips Ambilight je zatím jediným podobným projektem, který se dostal na trh a jeho možnosti samozřejmě zdaleka nejsou tak velké, jako u výše uvedených zařízení. Nabízí se i otázka, nebyl-li Ambilight tím, co vnuklo autorovi nápad na IllumiRoom, nebo neposloužil-li alespoň jako inspirace.

Komentáře

komentářů