Znáte takové ty obyčejné podcasty na týdenní bázi, kde pár redaktorů přes hodinu plácá o tom, co se stalo minulý týden v herním průmyslu? Já jich znám dost. Vlastně jeden takový poslouchám. Díky zahlcení internetového éteru tímhle balastem, aspoň snáze vyniknou podcasty skutečně zajímavé. Jako je třeba A Life Well Wasted.

Pravda, označení „podcast“ není v případě ALWW úplně přesné. Samotný autor Robert Ashley projekt prezentuje jako „interneto-rádiovou show“, což je celkem přesná definice. Brilantní střih, vlastní hudba, rozhovory se zajímavými lidmi a osobnostmi,… Tyto elementy vystihují A Life Well Wasted. Jednou z obrovských výhod této show je její nadčasovost, jelikož se obsah epizod nijak těsně nepojí k žádné aktuální události. Spíš zde jde o hraní jako činnost a o hry jako médium, složku zábavního průmyslu nebo životní styl.

Když jsem po zapnutí Winampu zpozoroval, že se stahuje nová epizoda, nálada se mi zvedla minimálně o 150%. Po skoro dvou letech ticha, kdy se Robert Ashley věnoval hlavně hudbě, vyšla konečně v pořadí sedmá epizoda s názvem Work. Uslyšíte v ní čtyři životní příběhy lidí, kteří si splnili sen a nyní se živí vývojem her. Johna Romera z id Software snad znáte, autory iOS hry Gasketball, kteří to opravdu neměli lehké, asi ne. Dále uslyšíte výpověď člověka, který se přes houbičky dostal až do BioWare, a Nick Smith aka Ulillillia povídá o stránce, kde archivuje svůj duševní život, a o vymýšlení vlastních světů.

A Life Well Wasted - Episode Seven: Work

Jako o čtenářích herního webu pro fajnšmekry si o vás samozřejmě myslím jen to nejlepší, ale pokud jste přece jen zatím nepřišli do styku s nejlepším podcastem o hrách a lidech, klikněte sem.

Komentáře

komentářů